• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83719
+
-

احداث واحد سنگبری بزرگ‌مقیاس در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صمت استان: مشکل خام‌فروشی مواد معدنی استان را با احداث واحدهای سنگبری بر طرف می‌کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از احداث واحد سنگبری بزرگ‌مقیاس در استان با هدف جلوگیری از خام‌فروشی خبر داد. «غلامرضا بابایی» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی رتبه برتر کشور را داراست اظهار کرد: با مشکل خام‌فروشی مواد معدنی مواجهیم و برای جلوگیری از این موضوع احداث واحدهای سنگبری در استان در حال افزایش است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 5 واحد سنگبری سر معدن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر ایجاد شده است افزود: همچنین، 2 واحد بزرگ فراوری مواد معدنی طلا و سیلیس با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در شهرستان خوی راه‌اندازی شده است.

بابایی با بیان این‌که در زمان حاضر ۴۶۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر فعال هستند عنوان کرد: تفاهم‌نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فراوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضا رسیده است.

این مسئول بیان کرد: مواد اولیه واحد فراوری کنسانتره سنگ آهن از 5 معدن آهن موجود در استان تامین خواهد شد که با ایجاد این واحد فراوری زمینه اشتغال مستقیم در منطقه فراهم می‌شود و ارزش افزوده مواد معدنی برای منطقه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید